Ei pitäisi puhua opintojen suorittamisesta, vaan ammatillisesta kasvusta tai prosessista.
Painota itsearviointitaitoja, sitä että opiskelija pystyy saavuttamaan tavoitteensa ja tietää missä vaiheessa tavoitetta ollaan.
Alussa ainoat osaamisen vertailukohdat ovat nykyiset työtehtävät. Tutkinnon tavoitteisiin ei ole vertailukohtaa. Perustuu itsearviointiin. Tutkinnon suorittajalla osaamista, jota hän ei tiedä omaavansa.
Yrityksessä voidaan tehdä asioita, joita ei tutkinnon perusteissa vaadita. Tutkinnon perusteissa voidaan vaatia asioita, joita ei yrityksessä tehdä - tämän alueen kuvaamiseen opiskelijalle kannattaa panostaa.
Osaamisen tunnustaa tutkintolautakunta - ei arvioija.
torstai 14. tammikuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti